Šis gads ir nācis ar daudz un dažādiem izaicinājumiem, kad sapratām, ka digitālā saite starp pašvaldībām, iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir palikusi īpaši svarīga, lai kopā izstrādātu labo praksi un pieņemtu jaunos izaicinājumus. Tā secināts 15. septembrī notikušajā forumā “Pašvaldība – digitālās sabiedrības veidotāja”.
Forumā viedokļu līderi dalījās pieredzē un sniedza ieteikumus pašvaldībām attālinātā darba nodrošināšanai, diskutēja par un ap jautājumu vai esi gatavs darbam digitālajā laikmetā. Visas video prezentācijas pieejamas pasākuma lapā.
Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks informācijas tehnoloģiju jautājumos Guntars Krasovskis savā prezentācijā ar praktiskiem piemēriem parādīja kādi rīki pašvaldībām ir pieejami attālinātā daba nodrošināšanai.
Swedbank klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs secināja, ka digitalizācijas iespējas izmaina klientu paradumus, tādēļ klientu paradumu maiņas tendences jāizvērtē regulāri, t.sk. klientu pieredzi attiecībā uz piedāvātajiem un izmantotajiem apkalpošanas kanāliem. Vadims savā prezentācijā piedāvāja ieskatu par aktuāliem risinājumiem, kas palīdz veidot klientu pieredzi, piemēram, attālināta klienta identifikācija un konta atvēršana, vai arī kā vienlaicīgi ar pirkumu pie tirgotāja tikt pie skaidras naudas.
Rīgas Domes Rīgas domes informācijas tehnoloģiju centra direktora p.i. Āris Dzērvāns stāstīja par pašvaldību klientu informācijas pārvaldības risinājumu ar vienotu datu apstrādi dažādiem kanāliem un virtuālās vides tehnisko nodrošinājumu. PKIP sistēma ir jauna, moderna darba vieta, kur pašvaldību darbinieks ir nodrošināts ar darbam nepieciešamajām funkcionalitātēm.
Otrajā foruma daļā galveno lomu ieņēma administratīvi teritoriālā reforma, kur secinājām, lai sagatavotos administratīvi teritoriālai reformai liela loma ir informāciju tehnoloģijām, jāpārkonfigurē vienotā datu bāze, pašvaldībām jāveic apjomīga datu migrācija, jāauditē visi lietotāji un jāveic citi funkcionālie papildinājumi. Savā prezentācijā ZZ Dats direktora vietnieks Dainis Dosbergs iezīmēja galvenos punktus pašvaldībai, kas būtu jāņem vērā un ko būtu vērts zināt pirms administratīvi teritoriālās reformas.
Gulbene ir pašvaldība starp divām reformām, tāpēc izpilddirektore Lienīte Reinsone dalījās pieredzē kā novads šo gadu laikā ir centralizējies, optimizējies un pārveidojies. Kādi politiski un ekonomiski lēmumi pieņemti šo transformāciju laikā.
Diskusijā: ‘Neapjukt ceļā uz pašvaldību reformu” pārstāvji no Tukuma, Jēkabpils un Gulbenes diskutēja kādi ir pirmie soļi, kas jāsper pašvaldībai administratīvi teritoriālās reformas īstenošanā:
- Jāapkopo informācija, lai saprātīgi pieņemtu lēmumus;
- Pieņemt labākās pieredzes un prakses no citām pašvaldībām;
- Caurspīdīga pieeja lēmumu pieņemšanā.
Lai gan dzīvojam digitālajā laikmetā, visa centrā tomēr ir cilvēks – iedzīvotāju apmierinātība ar pašvaldību, kurā dzīvo – bija, ir un būs svarīga.
Foruma organizatori – ZZ Dats, Swedbank
Informatīvais atbalstītājs – Latvijas Pašvaldību savienība